زیردوشی

کاربرد زیر دوشی حمام

زیردوشی

در این محتوا به کاربرد زیر دوشی حمام، انواع آن از نظر نصب، انواع آن از نظر جنس و ویژگیهای یک زیر دوشی مناسب پرداخته شده است.

منظور از زیر دوشی حمام چیست؟

زیردوشی حمام یکی از تجهیزاتی است که امروزه در بیشتر حمام ها دیده می شود. یکی از دلایل استفاده از این محصول در طراحی حمام ها، رعایت اصول بهداشتی است. به این دلیل که زیر دوشی حمام باعث جدا شدن قسمت زیر دوش، با دیگر قسمت های حمام می شود و مانع پاشیده شدن و ریختن آب نیز به دیگر قسمت ها می شود. علاوه بر مزیت بهداشتی بودن، این محصول سبب زیبایی فضا نیز می شود. زیر دوش ها انواع مختلفی دارند که در ادامه ی مطلب به معرفی آنها می پردازیم.

زیردوشی توکار

زیردوشی توکار

انواع زیر دوشی از نظر نحوه‌ی نصب کردن 

زیردوشی حمام از نظر روش نصب کردن به 4 دسته تقسیم می شود.

1- متحرک، همانطوری که از نام آن پیداست این نوع زیر دوشی به صورت متحرک است. به این معنی که امکان جابجایی آن وجود دارد.

2- ثابت، این نوع برخلاف نوع متحرک امکان جابجایی ندارد و به صورت ثابت آن را نصب می کنند.

3- روکار، این زیر دوش مانند مدل متحرک است. اگر به هر دلیلی قصد تعویض زیر دوشی حمام را داشته باشید در نوع روکار کار تعویض راحت تر صورت می گیرد. مزیت نوع روکار این است که اگر بعد از تمام شدن کار ساخت و ساز قصد نصب زیر دوشی را داشته باشید بدون هیچ دردسری میتوان آن را نصب کرد.

4- توکار، زیر دوشی توکار مانند نوع ثابت است. تنها تفاوت زیر دوش توکار با ثابت این است که زیر دوش توکار باید مقداری پایین تر از کف نصب شود. به این معنی که برای نصب زیر دوش توکار یک عمق ملایم در کف ایجاد می شود و بعد زیر دوشی را در عمق ایجاد شده قرار می دهند. از مزیت های نوع توکار این است که هنگام دوش گرفتن آب به دیگر قسمتهای حمام پاشیده نمی شود و زیبایی بیشتری دارد.


زیر دوشی حمام

زیر دوشی حمام

انواع زیردوشی از نظر جنس بدنه

زیر دوش ها از نظر جنس نیز به چند دسته تقسیم می شوند. انتخاب هر کدام از جنس ها بنا به سلیقه ی مشتری متفاوت است.

جنس فایبرگلاس: زیر دوشی حمام جنس فایبرگلاس معمولا طرفداران زیادی دارد. دلیل این انتخاب نیز دوام و ماندگاری زیاد، وزن کم، تنوع در رنگ و طرح و داشتن لایه ی لعاب است. لایه ی لعاب فایبرگلاس به گونه ای است که آب به هیچ عنوان نفوذ نمی کند.

جنس چینی: این نوع زیر دوش معمولا دارای وزن بیشتری است. اما دارای یک لایه ی لعاب یک دست و محکم است. جنس چینی به صورت توکار و یا ثابت به کار می رود. یکی از مزیت هایی جنس چینی، براق بودن آن است. این جنس در صورتی که به مرور زمان لکه بگیرد به راحتی با مواد شوینده پاک و براق می شود.

جنس لعابی: در ساخت این نوع زیر دوشی حمام از ورقه های فولادی و فلز استفاده می شود. جهت زیبایی ظاهر این نوع زیر دوش ها از رنگ های نفوذناپذیر روی فلز استفاده می شود. لایه ی رنگ به نحوی است که مانع رسیدن آب به فلز می شود. از مزیت های این جنس، مقاومت زیاد در برابر شکسته شدن است.

طرح سنگ: جنس این زیر دوش از مواد پلیمری و کامپوزیتی است. استحکام مناسب و در مقایسه با جنس چینی، وزن و قیمت کمتری دارد. از طرح سنگ معمولا در سرویس های بهداشتی که دکوراسیون سنتی دارند استفاده می شود. این جنس از نظر قیمت، قیمت بالایی دارد چون جزء زیر دوش های لوکس محسوب می شود.

جنس پلاستیکی: جنس پلاستیکی بسیار سبک و منعطف است. همچنین زیر دوش های پلاستیکی را می توان به راحتی تعویض کرد. از نظر قیمت زیر دوش پلاستیکی دارای قیمت مناسب و لایه ی لعاب آن مقاومت زیادی در برابر آب دارد.


زیردوشی مدل شبنم کم عمق

زیردوشی مدل شبنم کم عمق

ویژگی هایی که یک زیر دوشی باید داشته باشد

ویژگی هایی که یک زیر دوشی حمام مناسب باید داشته باشد شامل این موارد است.

* ضد آب بودن: یک زیر دوش حمام حتما باید ضد آب باشد. به طوری که به دلیل تماس با آب دچار زنگ زدگی و پوسیدگی نشود. جنس این محصول باید به گونه ای باشد که لکه های آب روی آن باقی نماند چون لکه ی آب به مرور زمان سبب رسوب و جرم می شود. جرم و رسوب نیز سبب از بین رفتن زیبایی کار می شود.

* مقاومت بالا: جنس این محصول باید به نحوی باشد که تحمل وزن بالا را داشته باشد. چون در غیر این صورت به مرور زمان دچار ترک و شکستگی می شود. باید در انتخاب این محصول این ویژگی در نظر گرفته شود که، در صورت برخورد ضربه به راحتی شکسته یا لب پر نشود.

* داشتن شیب مناسب جهت انتقال آب به فاضلاب: شیب مناسب زیر دوشی اهمیت زیادی دارد. چون اگر شیب آن درست نباشد سبب جمع شدن آب، و احتمال ریختن آب در دیگر قسمتهای حمام وجود دارد.

اهمیت جنس این محصول

همانطوری که اشاره شد زیر دوش ها دارای جنس های مختلفی هستند. انتخاب هر کدام از این جنس ها علاوه بر سلیقه ی افراد باید با توجه به محل نصب، انتخاب شود. همچنین بعضی از زیر دوش ها دارای جنسی هستند که امکان شستن آنها با مواد اسیدی مانند جرمگیر وجود ندارد. چون پاشیده شدن مواد اسیدی به آن سبب پایین آمدن کیفیت محصول می شود. پس بهتر است که در انتخاب زیر دوشی مناسب نحوه ی شستشوی آن را در نظر گرفت و محصولی را انتخاب کرد که مشکلی در شستن آن وجود نداشته باشد.

مزایای این محصول

زیر دوشی حمام هم در فضاهای کوچک و هم در فضاهای بزرگ قابل استفاده است. مزیت استفاده از آن در حمام های کوچک این است که هم فضای زیبایی را ایجاد می کند و هم اینکه مانع پاشیدن و خیس شدن دیگر جای حمام می شود. گاهی اوقات در بعضی از ساختمانها به دلیل کمبود فضا، سرویس بهداشتی و حمام یکجا در نظر گرفته می شود. در این گونه فضاها بهترین کار جهت جداسازی محل دوش گرفتن با، سرویس بهداشتی و رعایت موارد بهداشتی، استفاده از زیر دوشی است. با این کار فضای دوش گرفتن به طور کامل از سرویس بهداشتی جدا می شود.

یکی از تولید کنندگان برتر انواع جکوزی، وان و دیگر تجهیزات حمام، آریا وان است. این گروه تولیدی تمام محصولات خود را با استفاده از تکنولوژی روز دنیا تولید می کند. کیفیت محصولات تولید شده ی  این گروه توانایی رقابت با محصولات مشابه خارجی را دارد. این گروه تولیدی، محصولات خود را به صورت آنلاین نیز به مشتریان خود عرضه می کند.

تاریخچه جکوزی

بازگشت به لیست

1 نظر در “کاربرد زیر دوشی حمام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *